یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
سیفی

حوزه / کارگردان فیلم سینمایی «سفر پر ماجرا» درباره چرایی پرداختن به هویت ایرانی - اسلامی در فیلم‌های کودک گفت: کودک امروز در معرض تهاجمات بسیاری قرار دارد به ویژه تولیدات خارجی بسیاری وجود دارند که ذهنیت کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده‌اند برای همین در این حوزه باید آثار خوبی تولید شود.

حجت‌الله سیفی کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: از چهارشنبه ۲۴ مرداد فیلم جدیدم «سفر پرماجرا» در سینماهای کشور اکران می‌شود. این فیلم به دوری ۱۲ ساله من از سینما پایان می‌دهد. در این اثر تلاش دارم با زبانی جدید به هویت بومی و دینی خودمان اشاره داشته باشم.

وی افزود: فیلم «سفر پر ماجرا» فیلم فانتزی و کودکانه است که در آن دو کودک در یک سفر با داشته‌های فرهنگی، بومی و دینی کشور خود آشنا می‌شوند. فیلم به هیچ وجه نمی‌خواهد با زبانی مستقیم پیام خود را منتقل کند چون این مسیر نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه استفاده از فانتزی و جذابیت‌های بصری ابزار ما برای انتقال پیام در فیلم «سفر پر ماجرا» است.

این کارگردان درباره چرایی پرداختن به هویت ایرانی - اسلامی در فیلم‌های کودک گفت: کودک امروز در معرض تهاجمات بسیاری قرار دارد به ویژه تولیدات خارجی بسیاری وجود دارند که ذهنیت کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده‌اند برای همین در این حوزه باید آثار خوبی تولید شود؛ فیلم‌هایی که هم به لحاظ فنی کیفیت لازم را دارا باشند هم به لحاظ معنایی از غنای کافی سود برند.

سیفی ادامه داد: برای اینکه فیلم‌هایی نظیر «سفر پر ماجرا» به نتیجه دهی رسد لازم است اکران و تبلیغات خوبی برای آن صورت گیرد چون اگر این خواسته فراهم نشود فیلم‌هایی که دغدغه موضوعات بومی و دینی را دارند در چرخه سینمای تجاری مغفول واقع خواهند شد. در این راستا از خانواده‌ها نیز خواهش دارم از فیلم‌هایی که در آن هویت ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفته و برای کودکان تولید شده، حمایت به عمل آورند.

سیفی در انتهای این گفتگو تصریح کرد: همانگونه که گفتم ۱۲ سال بود از سینما دور بودم چون دوست ندارم به هر قیمتی فیلم بسازم. کارنامه من نشان می‌دهد کاری که تولید می‌کنم دغدغه فرهنگ این سرزمین را دارد. در این عرصه ضررهای مالی نیز متحمل شده‌ام اما این امر باعث نشده تا رسالت خود را در سینما فراموش کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha